perjantai 31. elokuuta 2012

Kun aallokko rauhoittuu

Minun muutokseni koskettaa myös muita ja tänään näin sen vaikutuksen ihmisiin, joiden kanssa työskentelen tiiviissä kontaktissa. Uutinen muutoksesta oli yllätys heille, osalle melkein shokki. Oli koskettavaa  itsellekin nähdä heidän reaktionsa uutiseen, heidän liikutuksensa ja epävarmuutensa tulevaan. Ihmiset  prosessoivat  muutosta eri tavoin ja näin silmieni edessä erilaisia tapoja käsitellä asiaa. Ja asian käsittely jatkuu osalla  vielä pitkään.

Itse on jo ehtinyt jotenkin päästä sinuiksi muutoksen kanssa, vaikka tietää edessä olevan paljon uutta ja tutkimatonta. Yritän muistaa  ja uskoa elämän kantavan. Ja samalla yritän rohkaista muitakin ja luoda heille uskoa tulevaan. 

Olen selvinnyt pahimmasta myrskysilmäkkeestä, vaikka vielä on näköpiirissä suuria aaltoja ja vaihtelevaa säätä. Nyt tiedän kuitenkin, että selviän hengissä. Ja siitä on kiittäminen monia minua tukeneita ihmisiä ja aikaa. Aikaa, jolloin olen saanut pohtia ja pureskella asiaa.

Tässä mylläkässä olen taas kerran havainnut, kuinka toisen ihmisen myötätunto, empatia, tuki ja vierellä kulkeminen voivat kannatella vaikeassa tilanteessa. Kuinka tärkeitä me olemme toinen toisillemme. Ja sitä haluan tehdä nyt itsekin toisille, jotka vielä ovat hämmennyksen ja epävarmuuden olotilassa.

Ihmeellistä, ajatus alkaa selvitä ja kirkastua ja mieliala rauhoittua. Ja nyt voinkin hyvillä mielin toivottaa teille rentouttavaa alkavan syksyn viikonvaihdetta!



Ei kommentteja: